اصلاحات یک عطر- خرید اینترنتی عطر

خرید انلاین عطر

فهرست مطالب

خیلی وقت ها دوست دارید آنلاین عطر بخرید ولی نمی دونید عطر چقدر ماندگاری دارد؟ یا چجور رایحه ای داره اما اگر اصطلاحات عطرها را بدونید خرید اینترنتی عطر کار برایتان راحت می شود.

امروز  در این مقاله میخوایم اصطلاحاتی که برای توصیف عملکرد یک عطر استفاده می شود رو با هم بشناسیم. این اصطلاحات کار رو برای یک خرید راحت عطر راحت تر می کند تا به راحتی عطر مورد علاقتون را خریداری کنید.

سیاژ یا خط بوی عطر

یکی از اصطلاحات بسیار مهم در عطر سیاژ یا خط بوی عطر هست. سیاژ یعنی رد پای رایحه ای هستش که از عطر به جا می ماند. برخلاف تصور همه سیاژ به معنی قوی و ماندگاری بالای عطر نیست. سیاژ قوی برای افرادی خوبه که دوست دارند عطر خیلی توی فضا بپیچد.

 اما افرادی هم هستند که دوست دارند فقط خودشون از رایحه عطرشون لذت ببرند و از سیاژ ضعیف استفاده می کنند. احتمالا برای شما هم پیش امده است که هنگام ورود به آسانسور احساس کنیدکه راحیه فرد قبلی در فضاباقی مانده است. این رد عطر همان چیزی است که به عنوان سیاژ شناخته می شود.

اصطلاح آکورد

آکورد روح عطر و امضای بی‌نظیر اون به حساب می اید و انتقال پیام عطر به عهده دارد. برخی از آکورد‌ها، نقطه عطفی در تاریخ عطرسازی به‌حساب می ایند. به ‌نوعی که منجر به تولید عطر‌هایی شدند که تا سال‌های سال در ذهن می مانند.

اکورد ترکیب اصلی عطر یا داستانی که بوی آن قرار است تعریف کند، است. در صنعت عطر سازی، آکوردبه ترکیب و متعادل سازی نت های جداگانه عطر گفته می شودکه با ازبین بردن هویت منحصر به فرد هر نت یک واحد یگانه و جدید می سازند که در نهایت به خلق عطری منحصر به فرد منجر می شود.

اصطلاح رایحه یا نت عطر

رایحه یا نت عطر، نت ماده تشکیل دهنده عطر هاست. حالا چه نت هایی ماندگاری بالایی دارند؟ دقت داشته باشید که اگرچه نت‌هایی مثل ترنج ماندگاری بیشتری نسبت به‌ لیمو و گریپ ‌فروت دارند اما شما نباید روی یک یا دو نت تمرکز کنید، بلکه باید روی هماهنگی نت‌ها متمرکز شوید.

به زبان ساده، نت چیزی شبیه ماده تشکیل دهنده عطر است. همچنین بهتر است بدونید که قدرت ماندگاری نت‌ها بیشتر تابع غلظت اونهاست تا نوع گل‌ها یا میوه‌ها و در واقع به درصد هر نت و میزان آب موجود در ترکیب آن بستگی دارد.

انواع نت ها عطر

نت ها سه دسته هستند: 1- بالایی، 2- میانی، 3- پایه

نت های بالایی

نت بالا معمولا اولین چیزی است که هنگام برداشتن بطری عطر به مشام می رسد. نت های بالایی با توجه به ساختار مولکولیشان سبک ترین نت ها هستند و اولین نتی هستند که محو می شوند. اما این بدان معنا نیست که  از اهمیت بالایی برخودار نیستند.

بهترین حالت درک نت‌های بالایی مربوط به زمانی هست که قصد خرید یک عطر جدید را دارید چرا که نت‌های بالایی همون رایحه‌های اولیه‌ای هستند که ما را مجذوب می‌کند. نت‌های بالای رایج معمول شامل عناصر مرکبات میوه‌های سبک و گیاهان تازه می‌شوند.

نت های میانی یا قلب

همان طور که از نام آنها پیداست نت های میانی در قلب عطر قرار دارند.و تقریبا 40 تا 80 درصد رایحه نهایی هر عطر را تشکیل می دهند. نت های میانی درست بعد از محو شدن نت های اولیه ظاهر می شوند و به شدت بر نت های پایه تاثیر گذارند. قلب یک عطر بایددلپذیر و جذاب باشد.

رایحه‌هایی مانند دارچین، گل رز، بهارنارنج همگی از رایحه‌های رایج و قابل‌تشخیص نت قلب هستند. نت میانی بیشتر از نت بالا دوام می آورد.

نت های پایه

سر انجام هتگامی که نت های بالایی و میانی کاملا تبخیر شدند، نت های پایه شروع به درخشیدن می کنند. نت های پایه به تنهایی10-25 درصد رایحه نهایی را تشکیل می دهند و از سویی دیگربا دوره خشک شدن رایحه نیز مرتبط هستند و تعین کننده نهایی تاثیر و ماندگاری عطر هستند. و در انتها باید گفت طولانی ترین ماندگاری را دربین نت ها دارند.

نت های رایج پایه شامل چوب سدر، چوب صندل، وانیل، نعناع هندی و مشک هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه